י

י

יום שלישי, 30 ביוני 2009

סוג של מניפסט

אמרו לי שעם התפשטות השערות הלבנות בין זיפי הזקן ההולך מתעבה שלי [אין לי זקן] אני חייב לעבור לפלטפורמה אחרת.
כי זה יותר רציני.
אולי באמת הגיע הזמן לנסות ולהיות קצת יותר רציניים.
בלי התחכמויות מיותרות.
בלי קפיצות בין אסוסיאציה לאסוסיאציה. כי לא כל אחד הוא דודי סלע.
הנה אני מתחיל.

הבטחתי מניפסט קטן.
של הבלוג הזה.
וקודם כל למה קראתי לו 'החיים הטובים'.
כי אני מאמין בחיים הטובים.
אני יודע כמה וכמה דברים על מה שחיים טובים כוללים.
מבירה וספריט דרך מוזיקה טובה, ריצות שדה ואהבת נשים.
וילדים. אין ולא יכול להיות משהו יותר טוב מילדים.
אבל לא על כל אלו אכתוב, כלומר על כל אלו אני מבטיח לא לכתוב.
לא כי אין לי מה לכתוב אלא כי אלו הדברים שכותבים אותי.

אז על מה אני כן אכתוב.
על מה שכבר כתבתי. בבלוג הקודם שאינני מוחק אותו כמובן, כי אני אספן די אובססיבי. לא של כל דבר אבל של כל דבר שקל לאסוף. יש לי בבית בכל מיני פינות כל מיני אוספים. של מכתבים, וקלטות וידאו, וספרים כמובן, גם כאלו שלא אקרא עוד אף פעם [כתבי גורדון למשל. כן, אולי אקרא אבל כבר 15 שנה שלא עשיתי זאת אז למה שזה ישתנה? כי הכל משתנה. נכון. אז הנה למה אני שומר גם את שלושת הכרכים של א.ד.גורדון]. אבל גם כל מיני שקיות חומות עם ניירות ופתקים וציורים ומבחנים של הילדים וכל מיני דברים. שכשאמות סוף סוף אוכל להתפנות בשקט ולעיין בפתקי חיי ולהבין עוד משהו.
על החיים הטובים.

איפה היינו.
כן.
על מה כן אכתוב.
בקיצור, וזה המניפסט, מכאן הוא בעצם מתחיל: אכתוב על המימדים הציבוריים של החיים הטובים.
כי אני מאלו, והרשימה ארוכה וממש ממש מכובדת, מארקס הוא רק אחד האישים המרכיבים אותה, חשוב אבל לא בודד תודה לאל [בנוגע לאל נגיד בהזדמנות כמה דברים אבל רק בהזדמנות]>> בכל אופן, אני מאלו שסבורים שאנו חיים במציאות ממשית ואובקיטיבית [כן, אני לא פוסט, ולא אסקייפ, ולא וירטואל ולא ממבו ולא ג'מבו] המורכבת מאד מאד, אבל שלמרות מורכבותה ניתן להגדירה בשיא הקיצור כך:

במציאות חיינו, כל פרט תלוי באופן מוחלט לשם קיומו ומימושו בזולת, ובאופן מוחלט. נקודה.

הטענה הזו איננה נרטיב. היא לא דעתי האישית והיא לא נובעת לא מגבריותי, ציוניותי, אשכנזיותי, קיבוצניקיותי, עשירוניותי הששית-שביעית, גילי המופלג, סטרייטיותי, וכו'.

נעים מאד. זה בערך אני, כל מה שהופיע שם ברשימת מרכיבי הזהות שלי, שכאמור אין להם ולא כלום עם עובדת החיים הנזכרת ההיא, זו שהדגשתי באדום ובפונט אריאל כי אני צריך גם לתרגל את הפלטפורמה הזו.

והואיל ומה שכתבתי באדום היא טענה אוביקטיבית, הרי לא משנה אם אני חרדי, הומוסקסואל, חבר של ראאד סלאח, בן דוד של דודי סלע או שותף של מדונה בקורס קבלה או המדיום של שרי אריסון בתקשורת החוצנית שלה.

אשה או גבר, מוסלמי או נוצרי, חכם או טיפש, עשיר או עני, מחבל מתאבד או שמעון פרס, כווווווווווווולם כפופים לטענה הזו:

במציאות חיינו, כל פרט תלוי באופן מוחלט לשם קיומו ומימושו בזולת, ובאופן מוחלט. נקודה.

[נשבע לכם עשיתי קופי-פייסט, כלומר קונטרול-סי-קונטרול-וי והפלטפורה העצלה הזו העתיקה רק את המלים בלי הצבע האדום והפונט-אריאל. לא תהיה לי ברירה אלא להחליף פלטפורמה בקרוב].

אני עוד רגע מסיים.

ובכן, הואיל וזו מציאות חיינו האוביקטיבית, ובהנחה שכולנו רוצים את החיים הטובים - גם אם הרכבם של אלו שונה ממקרה למקרה - הרי שאין אלא לדון בחיים הטובים קודם כל מנקודת מבט ציבורית.

לכל הדבר הזה קראו פעם 'סוציאליזם', אבל המלה הזו עברה כמה ארועים אלימים, מאונס ועינויים ועד התעללות רגשית, או להפך. ולכן הדימוי שלה על הקאנטים וגם יחסי הציבור שלה לא בדיוק רני רהב.

כן, כן, אני סוציאליסט. ציוני-סוציאליסט. אבל אני מעדיף להסביר את הקביעה ההיא, ואני חוזר עליה כי היא בקצה הקונטרול-וי שלי, הנה: - במציאות חיינו, כל פרט תלוי באופן מוחלט לשם קיומו ומימושו בזולת, ובאופן מוחלט. נקודה. - מאשר להתחיל להסביר מה זה סוציאליזם, למה אין לי אחות [יש לי] מה באמת קרה בברה"מ [יש דבר כזה 'אמת'] ומדוע בבוקר יום אלף אובמה קמה פשטה את הפיג'מה והלכה לשנות את השוק החופשי.

כן, מן הסתם קצת מכל אלו ודברים דומים נוספים [היסטוריה, פוליטיקה, כלכלה, כלכלה-פוליטית, היסטוריה של הכלכלה-הפוליטית וכיו"ב] יעלו בבלוג הזה. אבל אני מבטיח לנסות ולהתייחס אליהם עם כמה שפחות 'איזמים' שאמורים לקצר דרכים [כמו במקרה של 'קרבורטור' לתחום המכונאות, עוד תחום חביב עלי במיוחד], אבל למעשה רק מאריכים אותן עד בלי די.

כי הטענה שלא אחזור עליה בפעם הרביעית, לפיה במציאות חיינו, כל פרט תלוי באופן מוחלט לשם קיומו ומימושו בזולת, ובאופן מוחלט. נקודה, היא לא טענה שקשורה בשום איזם, ובשום זהות פרטית ומצד שני היא כל כך חשובה ומכריעה שמפליא שלא כל הבלוגים [והמדינאים והמחנכים ומעצבי דעת הקהל בעולם וכו' וכו' וכו'לם] עוסקים בה או לפחות מתייחסים אליה באופן ישיר כזה או אחר.

עד כאן. תודה על ההקשבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה