tag:blogger.com,1999:blog-8624978807701072679.post3145918193871170816..comments2024-03-26T06:51:33.506+02:00Comments on פרופ' אודי מנור - היסטוריון ציוני: 5776 שנים? איך זה מסתדר עם 13.81 מיליארד?? זה לא וזה לא צריךUnknownnoreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-8624978807701072679.post-72051281394072143382015-11-17T12:29:52.125+02:002015-11-17T12:29:52.125+02:00נכון מאד או לפחות מה שאתה אומר על מה שהתנך רצוי שי...נכון מאד או לפחות מה שאתה אומר על מה שהתנך רצוי שיהיה נכון מאד. המצוי הוא שהתנך משמש בימינו יותר ויותר משענת מוצקה להשלטת הבורות, הבערות, שנאת הזרים והאלימות בקרבנו. או סתם לטיפשות שאין כדוגמתה.אודי מנורhttps://www.blogger.com/profile/00549915067420873231noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8624978807701072679.post-61388285854867052492015-11-15T22:52:10.960+02:002015-11-15T22:52:10.960+02:00אודי אכן מסקרן מהו התאריך ומהן הסיבות ההיסטוריות ש...אודי אכן מסקרן מהו התאריך ומהן הסיבות ההיסטוריות שהיהדות<br />החלה לגלות עניין במניין השנים.<br />כך גם מעניינת המבוכה על פניהם של אנשים דתיים<br />כאשר הם שומעים בטיול שטוף שמש על תאריכים פרה היסטוריים של השבר סורי אפריקאי וכדו' <br /><br />אך מצד שני, גישה דומיננטית ביהדות אומרת שהתנ"ך הוא לא לספר על מה שהיה אלא על מה שראוי שיהיה,<br />ובמילים אחרות התנ"ך איננו ספר היסטוריה ואין הוא מתיימר לדייק בתאריכים או בממצאים על מנת להצדיק את היותו רב מכר היסט(ו)רי.<br /><br />כך לגבי שאלת גיל העולם, נראה שהיהדות לפחות בזרם המרכזי שלה, לא מתחבטת אתו ואף לא נבוכה ממנו, גם מן הסיבה<br />שבספר בראשית כתוב ויהי ערב ויהי בוקר יום אחד, חכמים פרשו שאין זה מן הנמנע שהימים המוזכרים שם הם סדר גודל אחר לחלוטין מהזמן שאדם החל לתארך ולתזמן את הלוח זמנים שלו.<br /><br />לסיכומו של העניין אפשר לסכם באמירה העממית "זה לא הגיל זה התרגיל" כלומר העניין<br />היהודי מוצא את צידוקו ועניינו באיכות המסר שהוא נושא ולא בתארוכים (שלעתים) טרחניים..<br /><br /> נקודה למחשבהhttps://www.blogger.com/profile/10068410823976680485noreply@blogger.com