ואין צורך לומר כי מוטת כנפי השיח היא קודם כל פונקציה של רוחב עומק והיקף ההבנה של האקדמיה, ובמקרה של אלון הרי מדובר על ההפך הגמור: לא רוחב, לא עומק ולא היקף הבנה, עד כדי כך שהאוחזים בעליבות התודעתית והעיונית הזו בכל הנוגע לאלון ולמורשתו, לא "רק" זכו בפרס ישראל, אלא זכו לגדל ממשיכי אובדן-דרך שבחלקם משמשים כבעלי טורים בנפוצים בעיתונינו.
והנה עכשיו, כלומר מאז אוקטובר 2023, מהלומות המציאות כה חזקות, שאפילו הנביבות הרדודה של האקדמיה לא מצליחה לעמוד בפניה, וכל מי שרוצה סוף סוף להתמודד עם המציאות על שורשיה ההיסטוריים, מרגיש חופשי לעשות זאת, ובלבד שהוא מעז לשלב את השכל בהילוך ראשון.
שמח וגאה להיות בין הבודדים שבכל הנוגע למורשת אלון - עליה חל העקרון אמור לי מה אתה אומר עליה ואומר לך מה אתה שווה כחוקר, כהיסטוריון וכחתן (או כלת) פרס ישראל - ידעתי להביט על המציאות עוד לפני שהיא הכתה בנו מכה כמעט אנושה.
והרי אילו היו מממשים בישובי הדרום קמצוץ מהדברים שכתב אלון ב'מסך של חול' ב-1959 אודות חשיבותה של ההגנה המרחבית ועל תפקידו של כל ישוב ושל כל מתיישב בהגנה על עצמו ועל ישובו ומכאן על אזורו ועל מדינתו, ככל הנראה לא היינו ממשיכים למנות כך וכך ימים לאסון החטופים הנמקים היכן שהם נמקים.
ובחזרה לכותרת הרשומה הזו: רעיון המדינה הדרוזית וחשיבותה כשלעצמה וכחלק מיישום תפיסת עולם מתקדמת באמת (שערכה עומד ביחס הפוך ל'קידמה' של שלום-עכשיו, הנכדה עקומת המוח של 'חרב היונה' והבלים דומים אחרים מבית החרושת של הפסיבדו-היסטוריוגרפיה ששלטה כאן ללא מיצרים עד לא מזמן), הנה הדברים, עמ' 89-107
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה