יום רביעי, 1 בפברואר 2017

עמונה - חמש פעמים וחצי

עמונה פעם ראשונה - משפט וחוק וסדר: זה מה יש חברים, אדמה פרטית גם אם בעלי האדמה לא היו קיימים, הומצאו על ידי  מקהלת צדיקוב או הגיעו במכונת זמן היא אדמה פרטית. כל הפארסה הזו היתה נחסכת אילו היינו כלומר הייתם לוקחים בחשבון את העניין הקטן הזה. ולא, הטיעון שיש בישראל עשרות אלפי עברייני בנייה הוא לא רלבנטי לסיפור שלכם, ואתם הראשונים שיודעים זאת. לגופה של התיישבות - מאות אלפי דונמים של אדמות מדינה מאפשרות עשרות רבות של ישובים שלכל היותר ניתן לומר עליהם שהם 'מכשול לשלום' (הם לא) אבל לא שהם משום עבירה על החוק (עמונה היא כן)

עמונה פעם שניה - ההצגה לפריימריז: כל אחד עושה את התפקיד שלו באופן מרשים ביותר. מבחני הליהוק יתקיימו בשבוע הבא או תוך שנה או לכל היותר לקראת 2019. הצווחות של מרצ, העיניים המתגלגלות של סמוטריץ', הדרמטיות של כתבי החוץ הבטחון המשטרה והכנסת, וכמובן הנוער הנפלא המבלונדסטן והסרוג והנמרץ.

עמונה פעם שלישית - העתיד המדיני: אין שום קשר בין פירוק המבנים הלא חוקיים לבין עתידה של הגדה המערבית. כמעט כתבתי שבשלב זה כל אחד יודע את האמת הקטנה הזו, אבל אני לא הראשון שהבחין בתופעה המרתקת הנקראת 'פוסט-אמת'. אנו נתונים בעיצומה. באופן פרדוקסלי משהו מי שיסד את תופעת הפוסט-אמת הוא השמאל הנאור שכבר לפני 50 שנה ויותר החליט שאם שקרים מועילים לקידום השלום האחווה והאימג'ן, so be it. הפרוייקט הצליח עד כדי כך שעכשיו בימין מפליאים לעשות בו שימוש. ומלאה הארץ נראטיבים, הכל חוץ מאמת. נראטיב אחד מספר לנו שפינוי עמונה זה סוף הציונות. נראטיב אחר מספר לנו שפינוי עמונה יציל את השלום. אלו ואלו הבלים.

עמונה פעם רביעית - החינוך: מי יודע, אולי מאות הנערים הללו ממשיכים קו חדש, בן עשרים שנה בערך, שהחל אולי עם נוער הנרות שהתכנס לבכות את רצח רבין. צעירים ישראלים רבים שכבר לא מוכנים יותר לשבת בשקט. חלקם מרעישים מימין, חלקם משמאל, חלקם בנושאים חברתיים, אחרים בנושאים פוליטיים, אלו ואלו ואלו ואלו לוקחים אחריות, מוכנים להאבק על חברה צודקת וראויה יותר, כל אחד כמובן על פי דרכו.

עמונה פעם רביעית פעם שנייה - החינוך: מי יודע. אולי מאות הנערים הללו הם הגרעין הקשה והמתקשה שהולך להקשות על תפקודה של הדמוקרטיה הישראלית. כי כפי שנחשף לפני כשנה בערך אחרי האירועים הידועים בגדה של החברים היקרים של 'תג מחיר', השיטה היא לערער בשיטתיות ובסבלנות את המערכת, לאתגר אותה כל הזמן, את המשטרה והפרקליטות והמשפט והכנסת וכן הלאה. שוללי ישראל מימין ומשמאל התאחדו!!

עמונה פעם חמישית - כדור הבדולח של ההיסטוריון: נא לזכור שההיסטוריון יודע לכל היותר וגם זה בקושי מה היה בעבר. ולכן הקורא האמיץ מוזמן לקחת בערבון מוגבל את התובנה הבאה. ובכן, ארועי עמונה יהפכו לזכרון מעורפל בערך תוך שבועיים. מי שצריך היה לארגן לעצמו פוטג' ו-CV לקראת המאבק על דרכו הפוליטית של הימין, מסודר. סמוטריץ' למשל, או בנט. בבחירות הבאות ככל הנראה הפיצול בימין עשוי לתרום דווקא לסיכוי לקואליציה מרכזית סבירה יותר. כך או אחרת, הפרספקטיבה ההיסטורית מספרת סיפור די בהיר לגבי עתיד יהודה ושומרון - חלקים משמעותיים של האזור הזה ישארו בריבונות ישראל. העתיד המדיני של הפלסטינים לא יתבהר כל עוד המצב במזה"ת נראה כפי שנראה. הסיכוי הריאלי היחיד הוא פשרה טריטוריאלית מול גורם מדיני בעל יכולת לקחת אחריות, או בקיצור: ירדן. סיפור עמונה מהבחינה הזו הוא לא סיפור.

4 תגובות:

  1. עמונה פעם אחת וחצי- קרקע פרטית שגם אם תשאר נטושה לנצח היא עדין קרקע פרטית לא שלנו. כלומר הטיעון שהנה מפנים אותנו ולא יבואו להתיישב במקומינו וכן הלאה הוא עוד מניפולציה. יש חוק.

    השבמחק
  2. עמונה פעם אחת וחצי- קרקע פרטית שגם אם תשאר נטושה לנצח היא עדין קרקע פרטית לא שלנו. כלומר הטיעון שהנה מפנים אותנו ולא יבואו להתיישב במקומינו וכן הלאה הוא עוד מניפולציה. יש חוק.

    השבמחק
  3. אודי היקר אני שם לב שאתה נורא רגיש לכך שהקרקעות הן פרטיות ושהמתיישבים שם לפיכך הם פורעי חוק.( אגב אתה יכול להיחשף לעובדות בעניין עתירות לביהמ"ש ולהבין שהתביעות הם אק על 2 אחוז מהקרקעות ועוד ועוד http://rotter.net/forum/scoops1/361251.shtml
    .)מסכים איתך שעמונה תישכח ותרד מהכותרות והגזמת עם שבועיים זה יקח הרבה פחות. אבל מי שישאר עם זה בלב זה בהחלט כל הנוער והציבור הנפלא הזה שטוב מאוד שהוא מאתגר את ה"דמוקרטיה" הישראלית. אני מרשה לעצמי להיכנס לנעלי ההיסטוריון לרגע ולהצהיר שעם ישראל היה קיים הרבה לפני הדמוקרטיה הישראלית וימשיך להכות שורשים ולהתרחב בארצינו למרות ה"דמוקרטיה" הישראלית. אני רק לא מבין..למה אתה קורא לזה שוללי ישראל? יש מקום בדמוקרטיה למגוון דעות וציבור רחבומשמעותי שחושב שהדרך של המדינה כרגע היא לא נכונה אז הוא שולל את ישראל? אתה חושב שההחלטות של בגצ בעניין עמונה היו דמוקרטיות? אני בטוח שלא. ישנם הרבה הליכי משפט לא סדירים בעניין הזה. השופטים פסקו מתוקף האג׳נדה הפרטית שלהם החלטה חסרת תקדים לפנות במקום לתת פיצויים כמו בכל מקום אחר בארץ. בנוסף אם החוק והמוסר לנגד עיניך.. אני רוצה לדעת מה ההבדל המוסרי בין אדמות רמת אביב ואוניברסיטת תל אביב ואדמות בגצ עצמם שכל אלה היו שייכות לערבים ולכפריהם.. למה שבשם המוסר והצדק לא נאתר את צאצאי הבעלים?

    השבמחק
  4. א. אכיפה בררנית זה מושג משפטי בחיפוש בגוגל תוכל למצוא כמה וכמה מקרים שבהם התביעה הוכיחה שהנאשם עבר על החוק והנאשם הוכיח שהוא נאכף עליו באופן סלקטיבי ובית המשפט דחה התביעה. לטעון שכל העניין הוא משפטי יחד עם הטענה "הטיעון שיש בישראל עשרות אלפי עברייני בנייה הוא לא רלבנטי לסיפור שלכם" זה סתירה פנימית.
    ב. הטענה "אדמה פרטית גם אם בעלי האדמה לא היו קיימים, הומצאו על ידי מקהלת צדיקוב או הגיעו במכונת זמן היא אדמה פרטית" היא טענה נכונה לפי החוק הישראלי אבל הערבים הטוענים לבעלות על הקרקע העברת הבעלות שנעשתה אליהם לא נעשתה על פי החוק הישראלי זה קרה הרבה לפני הקמת מדינת ישראל זה נעשה על פי החוק העותומני. לפי החוק העותמני בעלים שלא עיבד את הקרקע 10 שנים מאבד את זכותה עליו. ומי שהגיע במכונת זמן לפי החוק העותמני זו כבר לא קרקע פרטית. עכשו או שאתה לא מכיר בחוק העותומני ואכן טענת המכונת זמן טענה טובה אבל אז עצם התביעה של הערבים גם אינה חוקית או שאתה מכיר בחוק העותמני. מערכת המשפט עשתה חצי חצי החלטה פוליטית לחלוטין ממש לא משפטית.
    ג. החוק הישראלי אומר שאדם צריך להוכיח את טענותיו בבית משפט שלום/מחוזי. ובמידה והפסק לא מוצא חן בעיניו הוא יכול לערער לערכאות עליונות עד למעלה. מישום מה הם פנו ישר לבג'ץ (כשעורך דינם מיכאל ספרד אמר שזה המגרש הביתי שלהם) ובג'ץ צפצף על החוק ובהליכים מניפולטיביים פסק את פסק הדין.

    זה רק חלק מהעיוותים בפסק הדין.

    אני מסכים איתך שנושא עמונה הוא שולי מבחינת המצב המדיני וגלאון וסמוטריץ' עושים הצגות הם שחקנים די חלשים ובקלות עלית על זה שזה משחק ולא מציאות. אבל פיספסת את המציג הראשי. המציג הראשי הוא מערכת המשפט הם עשו הצגה כאילו מדובר במשפט וחוק וסדר כשלמעשה מדובר באג'נדה פוליטית - כמובן לא מדובר בשינוי המצב המדיני אבל האג'נדה הפוליטית שלהם היא שתושבי עמונה לא צריכים להיות שם. פסק הדין הוא תת רמה מבחינה מקצועית משפטית ומוסרית. אבל הוא הצגה ברמה גבוהה מאוד שגם אתה לא הצלחת לחשוף.

    השבמחק