יום שבת, 22 באפריל 2017

ידיעה שהגיעה (אלי) זה עתה

ראש משלחת 'הצלב האדום' בישראל וברשות הפלסטינית, ז'אק דה מאיו אומר בראיון עם סבר פלוצקר בידיעות אחרונות (מוסף 'ממון', 21 באפריל, 2017) הדברים הבאים : 

"בישראל אין אפרטהייד.אין משטר של עליונות גזע על גזע של שלילת זכויות אדם.  ישראל מאפשרת לנו - בניגוד למדינות רבות כולל מערביות- גישה מהירה לבכירים
 בצבא,בשירות בתי הסוהר ובשירותי ביטחון אחרים.הגענו למסקנה חד משמעית  שאין פקודה צהלית לירות בחשודים כדי להרוג,כפי שניסו לשכנע אותנו גורמים  פוליטיים. לצלב האדום אין אובססיה עם ישראל.משבח את ההפנמה המעמיקה  של עקרונות החוק ההומניטרי הבינלאומי בצד הישראלי ".

אין לי את הראיון המלא, אבל כשאשים עליו את ידי אפרסם את כולו.

עד אז מישהו יכול לארגן לז'אק דה מאיו מנוי לעיתון לאנשים חושבים??? 

תגובה 1:

  1. לינק לכתבה זו
    http://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4951432,00.html


    כדוגמה לניסיון להשפעה פוליטית מביא ז'אק דה־מאיו את תגובת הצלב האדום לשתי טענות המועלות נגד ישראל בזמן האחרון: טענת האפרטהייד וטענת "הרג בכוונת תחילה". דה־מאיו: "ישראל מאפשרת לנו – בניגוד למערכות ביטחון במדינות רבות, כולל מערביות – גישה מהירה לבכירים בצבא, בשירות בתי הסוהר ובשירותי הביטחון האחרים. יש לנו איתם דיאלוג מועיל, פורה ומקצועי. ביררנו איתם את שאלת הירי במפגעים באירועי טרור והגענו למסקנה חד־משמעית שאין פקודה צה"לית לירות בחשודים כדי להרוג, כפי שניסו לשכנע אותנו גורמים פוליטיים. נוהלי הפתיחה באש לא השתנו, ואפילו הוחמרו. נכון, יש החלטות שגויות של חיילים יחידים ויש מקרים רבים של התנהגות מקוממת במחסומים, לעיתים בניגוד לפקודה מפורשת. איננו מהססים לדווח על כך לצה"ל ובדרך כלל מקבלים התייחסות עניינית. לכן דחינו את ההאשמה, ומיד היו שטענו נגדנו שאנחנו מטייחים פשעי מלחמה של צה"ל ומשרתים את הציונים".

    ומה עם האשמה באפרטהייד?
    "הצלב האדום הכיר היטב את המשטר ששרר בדרום־אפריקה בתקופת האפרטהייד, ואנחנו משיבים לכל המעלים בפנינו את טענת האפרטהייד כלפי ישראל: לא, אין כאן אפרטהייד. אין כאן משטר של עליונות של גזע על גזע, של שלילת זכויות אדם בסיסיות מקבוצת אנשים בשל נחיתותם הגזעית, כביכול. יש סכסוך דמים לאומי, שהמאפיין הבולט והטרגי שלו הוא ההתמשכות רבת השנים, רבת העשורים, ויש מצב של כיבוש. לא אפרטהייד".

    השבמחק