יום ראשון, 14 בינואר 2024

100 ימים - 105 שנים

 את ההפגנות יש לעשות מול מטה הצלב האדום ברחוב בן-יהודה, מול שגרירות אירלנד, ספרד, בריטניה, רוסיה וכן הלאה ואת כל הכתובות אפשר למצוא בגוגל.

מי שחושב שהחטופים הם אחרוני הקרבנות שנאלץ לשלם רק ואך ורק מסיבה אחת - סירובם של רוב הערבים, בוודאי הערבים מקבלי ההחלטות, להכיר בעצם קיומו של עם יהודי ובזכותו לחיים חופשיים בארצו - טועה טעות מרה.

מי שחושב שהסכם כלשהוא שיביא "עכשיו" (בוודאי "עכשיו", אלא מה, יש משהו שהוא חוץ מ"עכשיו" בדמוקרטיה הפוסט-מודרנית של המאה ה-21?? הכל "עכשיו", ה כ ל, "עכשיו") את כל החטופים יביא לסיומה את המלחמה על קיומנו כאן, טועה ומטעה.

בין אם מדובר בתמימות, בין אם מדובר בטיפשות, בין אם מדובר ברישעות המתחפשת לתמימות, כך או אחרת, מי שממשיך למדוד את 100 הימים תוך התעלמות מ-105 השנים שקדמו להם, תורם לחיזוקם של אויבינו.

ומי הם אויבינו? ניתן לארגן אותם בשתי קבוצות המסתדרות היטב על פי הטיפשות המלווה אותנו גם היא כבר עשרות שנים: או יהודית או דמוקרטית.

האויבים של 'היהודית' הם חמאס, חיזבאללה, איראן, החות'ים, הרשות הפלסטינית, כל חברי הכנסת הערבים-ישראלים ללא יוצא מהכלל, רוב האקדמאים הערבים-ישראלים שאני מכיר, ואני לא מכיר את כולם, אבל כל אלו שאני מכיר מחזיקים בעמדתו של המופתי, שהיא עמדתו של ערפאת, שהיא עמדתו של אבו-מאזן, שהיא עמדתו של סינוואר ושל אחמד טיבי ושל איימן עודה, לאמור: אין עם יהודי, נקודה. אנחנו - הפלסטינים - עם "ילידי". נקודה. הציונות היא קולוניאליזם-אימפריאליסטי. נקודה. וכפי שלימדו הרפ"פ (רבנו פרנק פאנון) - אין קולוניאליסט חף מפשע ולכן לא רק שמותר לחטוף לשבי תינוקות אלא שחובה להרוג אותם. נקודה.

האויבים של 'הדמוקרטית' הם מטורללי הארווארד, רוסיה של פוטין, התינוקת האווילית משבדיה, דרום אפריקה, שופטי האג, הסינים, חלקים ניכרים מדעת הקהל בדרום אמריקה, הנועם-חומסקים ומעריצים אחרים של חיזבאללה ומשרתיהם של אדוני טהראן, צפון-קוריאה, הניאו-נאצים, גזעני הימין, מכחישי המדע והמציאות, שונאי האנושות בשם מגדריזם ירוקיזם ואשפה רעיונית דומה אחרת.

לא צריך יותר משעה ביוטיוב כדי לראות כיצד הולכת ומתחממת מלחמה קרה, ברחבי העולם כולו, 'אפילו' שבדיה של התינוקת המטומטמת הכריזה אתמול על כוננות למלחמה, חוויה שהיא לא מכירה כבר מ-1814 (היא רק התפרנסה עמוקות ממנה לפני 80 שנה, אבל בסדר, לא רק לשוויצרים מותר), טייוואן, המלדיבים, צפון פקיסטן, חפשו QUAD, שוחחו עם חבריכם מאוסטרליה, בידקו מה חושבים בדרום-קוריאה או בהונג-קונג, מה עובר בראש של אזרחי קולומביה וברזיל על ונצואלה וגוויאנה, ואל תשכחו לקחת את האיראנים והחותים מהסעיף הקודם גם לסעיף הזה, ואולי - אחרי טיפה מאמץ - תבינו שהמלחמה שלנו רחוקה מאד מלהיות 'שלנו' ורחוקה מאד מלהסתיים.

ובכן ישראל תחת התקפה בדיוק על אותן יסודות שהקימו אותה: גם כי היא יהודית וגם כי היא דמוקרטית. וכדאי להבין את זה לפני שחוזרים למנטליות של ערב המלחמה, או-או, אנחנו והם, וכן הלאה.

אפשר אבל להמשיך במסורת שהגיעה לשיאה ב-6 באוקטובר 2023: הונאה עצמית, שטחיות, התעלמות מהמציאות, הפניית גב לתכונה המרכזית המבדילה בין בני אדם באשר הם, לג'ירפות ומלפפונים: היכולת להתבונן במציאות המיידית, על יסוד פרספקטיבה של מקום ושל זמן.

בהצלחה לכולנו. כי זוהי רק ההתחלה. הטובים ינצחו, לא רק כי אין להם ברירה, אלא כי הרעים בעולמנו ובאזורנו יכולים להיות רעים רק כי יש סביבם טובים שעושים בשבילם את העבודה. אבל זה לא יהיה קל, ובוודאי לא יהיה "עכשיו" והכתובת איננה בקריה ובוודאי לא בהאג וגם לא ברחוב שוקן.

2 תגובות:

  1. 105 שנה לא יכלו לנו ולא אנחנו להם. הכותרת אולי יכולה להיות "לנצח נאכל חרב" רק שהמחיר בכל שנה עלול לעלות. יוקר המחיה בשכונה הזאת משולם בדם. דימום עצוב שלא נגמר...

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, אבל כדאי לזכור פרט שולי: ב-105 השנים האלה גדל מספר היהודים כאן פי 100 ויותר, שלא לדבר על רמת החיים שלהם ועוצמתם הצבאית והמדינית למרות הכל

      מחק