יום שישי, 6 בספטמבר 2024

אנתרופודקאסט - כמה פרקים על שפה ותרבות ומדע ובונוס: מסתבר שחומסקי טועה 'אפילו' במה שהופך אותו לסלב (המדע, אחרת הוא עוד יהודון מהסוג המעופש שהקים בשעתו את הניו יורק טיימז והיום מנהל את נציגו עלי אדמות ברחוב שוקן)

 מתי ברסקי, ידידי תלמידי ובהמשך מורי לענייני שפה ואבולוציה של השפה ואיך לחשוב נכון מדע מסובך כל כך, חשב שזה יהיה מועיל אם נשב יחד ונקליט כמה פרקים בנושא. 

ברסקי, בשונה ממני, הוא גם מאופק וגם מדויק ולכן הוא לא חתום על דברי הבלע שכתבתי על המתועב חומסקי.

עם זאת, אם הבנתי נכון את חידושי המדע בנוגע להתפתחות השפה, וכל מה שהבנתי בזכות מתי ברסקי הבנתי, מסתבר שהשפה היא כלי מתפתח ולא תוצר של איזה שהוא מרכיב חומרה מסתורי כפי שהמנוול חומסקי מסביר לנו כבר עשרות שנים, מה שהופך אותו לאיש חשוב...

(כמו ההוא מהפינק-פלוץ, שבגלל שיש לו כסף ומעשריצים, מחשבותיו אודות עולמנו נהיות חשובות, לא משנה איכותן העניינית קל וחומר המוסרית).

אז למתעניינים במסע לא ארוך אך מעמיק ורציני בנושא תולדות השפה והתפתחותה האבולוציונית, מוזמן להקשיב לאנתרופודקאסט, בניצוחו של מתי ברסקי, אחד שמבין, ובהשתתפותי הלא מזיקה כך אני מקווה.

בספוטיפיי, הנה הפרקים שעלו, בקרוב ההמשך:

אחד מהשניים

והשני מהשניים...



3 תגובות:

  1. תודה רבה אודי והאזנה נעימה לכולם! רק "הבהרת מסע", שני הפרקים הראשונים שזמינים כרגע לא עוסקים ישירות בשאלה של מתי ואיך הופיעה השפה במהלך האבולוציה של מיני אדם, אלא בנושאים הקשורים בעיקר לאבולוציה החברתית והרגשית (אך גם תרבותית וקוגניטיבית, וכאן גם שפה נכנסת לתמונה) של מיני אדם.

    השבמחק
  2. הלינק לשני הפרקים אינו פעיל

    השבמחק