יום ראשון, 19 בנובמבר 2023

הזמנה להאזנה - 'היסטוריה עכשיו': שלוש סדרות על היהודים בעת החדשה (משפינוזה עד מלחמת העצמאות) וספר-שמע (אודיובוק) - 30 פרקים היסטוריים מבריאת העולם עד 2023 (בדילוגים) מוזמנים להאזין ולהפיץ - עונה 1 ו-2 ו-3 באוויר גם בספוטיפיי גם ביוטיוב

 שלושת הסדרות בספוטיפיי : 




שלושת הסדרות ביוטיוב


צידוקן ותיאורן של שלושת הסדרות:

"אדם שאיננו מכיר את עברו, ההווה שלו דל והעתיד שלו לוט בערפל". כן, את זה אמר יגאל אלון. גם חז"ל, כ-2,000 שנים לפני אלון, המליצו לנו לשאול עצמו מאין באנו ולאן אנו הולכים. במלה אחת, גם חז"ל וגם אלון אמרו לנו: "היסטוריה עכשיו". ואכן, ההיסטוריה נמצאת בכל מקום סביבנו: מראיינים אותה בטלוויזיה, היא משתתפת בישיבות ממשלה, היא נוכחת בתכניות הלימודים, במאמרי המערכת של כל העיתונים ומדי פעם היא אפילו מבליחה באינסטגרם. 

בפודקאסט הזה נתמקד ברצועה אחת של ההיסטוריה – זו של העם היהודי בעת החדשה. נתאר למשל את הדרכים שבהן התמודדו יהודים עם אתגרי המהפכה הצרפתית, המדעית, התעשייתית והאחיות הקטנות שלהן: סוציאליזם, קפיטליזם, אמנציפציה, אוטו-אמנציפציה ופשיזם. ניתן כבוד למפורסמים כמו הרצל, וייצמן, בן-גוריון וז'בוטינסקי, אבל גם לאלמונים שבנו את הארץ בלי לשכוח לריב אחד עם השני, עם הערבים ועם הבריטים. 

והיכן מסתיימת ההיסטוריה הזו? היא נוצרת כל הזמן, ואחרי 'השבת השחורה', היא אקטואלית מתמיד: כי העתיד שלנו אמנם לוט בערפל, ולכן כדאי שנעשה מאמץ לדעת מאין באנו. מוזמנים!

כל פרק 45 דקות (לפעמים 46...). אין מוזיקה, אין קישוטים, אין אורחים, אין הקלטות היסטוריות.


ספר-שמע: "שלושים פרקים היסטוריים" ,  32 פרקים, להוציא מבוא ורשימת קריאה, כולם פחות מ-8 דקות כ"א.


הנה הטקסט שלו להורדה ב-PDF (מי שרוצה להעביר 30 ש"ח, שיצור קשר במייל, אתן לו הנחיות איך להגיע ל-ביט).

המשך יבוא.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה