יום שבת, 17 ביולי 2021

כמה מלים על נושא הסרט על וייץ ו"הטרנספר"

 שוב אותו טריק. רוצה להצליח בתעשיית הקולנוע? קלי קלות. צור סרט אנטי ציוני, תלוש הקשר, מלא הלקאה עצמית, ודרכך לתהילה מובטחת וסלולה. כמה פשוט. 

כמו במקרה של הארגון האנטישמי הנקלה 'עושים בחילה' או 'זוכרות' הותיק והמנוסה, הפטנט אותו פטנט. מתחילים מהאמצע, מהתוצאות ולא מהסיבות, מקפידים על דרמה ולא על היסטוריה, מנפנפים בטקסט ומתעלמים מקונטקסט. 

"הטרנספר" של וייץ זניח בכלל ובפרט. שאלת השאלות אחת ויחידה: האם יש עם יהודי ולו זכות להגדרה עצמית בארץ ישראל. התשובה של וייץ ובני דורו, וגם שלי ושל עוד כמה מבני דורי, חיובית. ולהפך במקרה של ערביי ארץ ישראל  ודובריהם הנמרצים.

זו, ולא שאלתו של אפשטיין מ1905 היא השאלה הנעלמה. הפסבדוקומנטציה הישראלית תמשיך לשרת את הפוליטיקה הסרבנית של המופתי בדרכה לקטוף פרסים ותהילה במחוזות השקר של ביצות הפוסט קולוניאליזם באירופה המבולבלת או באמריקה הפסיבדוגרסיבית. 

הכלבים ינבחו, השיירה שוייץ היה מטובי נהגיה, תמשיך לעבור. 

מה היה אומר משה שרת על יצירת המופת עאלק 'קופסה כחולה' לו היה בחיים?
איזה מזל שהוא אמר את הדברים עוד לפני שהסתיימה מלחמת השחרור היהודית, מלחמה שיזמו הערבים, מלחמה שהביאה עליהם את הנכבה.
ומדוע לצטט את שרת דווקא? כי בשונה מבן-גוריון, שרת דיבר בחום ובשכנוע פנימי לא רק על נחיצותו של השלום אלא על היותו של השלום תנאי חשוב להמשך קיומה של המדינה הצעירה.
בחוגים ידועים מהם עלה אינטלקטואל מזהיר שלקח את מקומו של האיש ללא התום וללא השגב בעיתון לאנשים חושבים, שרת הוא מופת, דוגמא וסמל לגישה שהלכה ונעלמה ונדרסה תחת עקב הברזל של בן גוריון, הבן-גוריוניזם והבן-גוריוניסטים, ומכאן שאדם המכבד עצמו חייב לאמץ את משנתו ומורשתו של שרת.
איזה מזל ששרת אמר בנאום בכנסת ב-15 ביוני 1949 בין השאר את הדברים הבאים:
"סלע מחלוקת עיקרי שני הוא בעיית הפליטים הערבים.
מכונות תעמולה כוזבות מסלפות במזיד את השתלשלות
המאורעות ואת מהותם, ואילו מדינאים שאינם מתעמקים
בסוגיה מסיקים מסקנות מוטעות. שוב נשנית כאן אותה
התחבולה: מזימה שחרשו אויבים על ישראל, משנכשלה
והכשילה את בעליה, הופכת כתב פלסתר נגד ישראל.
אימת המוות שריחפה על מדינתנו נשכחת, ואילו אלה
שביקשו להמיט עלינו שואה, משנפלו לתוך הבור שחפרו
במו ידיהם, הריהם פורקים מעליהם את האחריות ומנסים
לגולל אותה עלינו"
"הסלע הראשון" אגב הוא סוגיית הגבולות. חשוב בהרבה: את כתבי הפלסתר כתבו באותה תקופה מדינאים ערביים ותומכיהם בתעשיית האינטרסים של המלחמה הקרה. היום את כתבי הפלסתר ממן הציבור הישראלי, אתם ואני אם זה לא ברור, באמצעות הקרן לקולנוע או שקר דומה אחר. משעשע. תודו.


תגובה 1:

  1. השיירה תעבור גם תעבור, בחושך ובאור, בדגל כחול לבן.

    השבמחק