יום ראשון, 22 באוקטובר 2023

נתקלתי בשאלה בזו הלשון: "למה הפלסטינים חושבים שזו האדמה שלהם?" זו התשובה שהצעתי. אפשר ורצוי לדלג ישר לסוף כי מדובר בביזבוז זמן יקר מאד

 אפשר ואולי נכון היה לעצור בחצי הראשון של השאלה שלך, ולהוסיף לה תיקוני נוסח, למשל:

איך הפלסטינים חושבים?

או:

האם הפלסטינים חושבים?

או:

על סמך אתה קובע שהפלסטינים חושבים?

וכמובן:

מה זה בכלל פלסטינים.

אבל שאלת שאלה ולא תפקידי לתקן אותה אלא אם כל הצעות התיקון באות לפני (או אחרי) תשובה לשאלה שלך.

ובכן, די פשוט:

א. לשיטתו של האסלאם, כל העולם, כל שטחי כדור הארץ, כולל אנטרטיקה, הם של האסלאם, בין אם בפועל בין אם בכוח. זו החלוקה היסודית של תפיסת האסלאם: דאר אל אסלאם (כלומר בית האסלאם), ודאר אל חארב (כלומר בית המלחמה). 

ישראל יושבת בלב ליבו של 'דאר אל אסלאם' ולכן מעצם ההגדרה של האסלאם היא, כל שטחיה וכל תינוקותיה פולשים, ועם פולשים אפשר לעשות רק שני דברים: 1. לבקש מהם שיקבלו את סדר הדברים כפי שציווה מוחמד (שאיפשר ליהודים ולנוצרים לחיות בהשפלה תמידית כנתינים של השליט האסלאמי. 2. להרוג אותם.

ב. למזלו של האסלאם, הוא זוכה לשירות חם מידיהם כלומר מראשיהם של אינספור אידיוטים שימושיים במערב, כולל בישראל (יש לאידיוטים השימושיים בישראל עיתון ידוע, נציגים בכל הערוצים המסחריים ונוכחות מרשימה בעולם התרבות וכמובן באקדמיה). 

התיזה של האידיוטים השימושיים היא שילוב של כל המרכיבים האלה: 1. אין עם יהודי. 2. יש סתירה בין יהודית לדמוקרטית. 3. הציונות היא גזענות. 4. ישראל היא שלוחה של האימפריאליזם הקפיטליסטי. 5. ההתנחלויות אחראיות לאלימות הפלסטינית שבסך הכל נובעת מתיסכול מובן כי הם נורא מסכנים כי אין להם ביוב (כאמור, ההתנחלויות בכלל ובן גביר בפרט אשמים שאין להם ביוב). 6. הסרבנות הישראלית היא שורש הסכסוך מראשיתו, בוודאי אחרי 1967.

זו בערך התמונה. שתי שאלות נותרות בלתי פתורות:

א. אבל לא כל הערבים מוסלמים, אז איפה עומדים הערבים הנוצרים בסיפור הזה?

ב. איך זה יכול להיות אם כך שישראל חתמה על הסכמי אברהם ברוב טקס ושיש לה הסכמי שלום עם ירדן ומצרים ואפילו הספיקה פעם לחתום על הסכם אוסלו עם הידועים בציבור בשם פלסטינים?

לגבי שאלת הערבים הנוצרים: אכן, זה מסביר למשל למה לפני 100 שנה הגרועים שבשונאי הציונות היו הנוצרים, שבאמצעות שנאתם לציונות ניסו להראות לרוב הערבי הסוני הגזען, שהם יותר קדושים מהאפיפיור (כלומר מהמופתי ואחר כך מערפאת). אחרי האביב הערבי, אוי אוי מכבסת המלים, יותר ויותר נוצרים ערבים החלו להתפכח, כלומר לעשות הכל כדי להתרחק מזיהוים כערבים. 

אבל ההתפכחות הזו לא מביא אלא בודדים מהם לומר בקול רם את המתבקש. הגיוני. הם מפחדים, ובצדק, כי הרוב המוסלמי ידוע בהקפדה על מסורת תרבותית-פוליטית אחת: אלימות ועוד אלימות ועוד אלימות. המסורת הזו מתחרה רק במסורת תרבותית-פוליטית אחרת שלהם: לשקר ולשקר ולשקר ועוד פעם לשקר.

לגבי השאלה השנייה ("השלום"): בשום פנים ואופן לא מדובר על שלום. אין אף מנהיג ערבי, לא היה וככל הנראה לא יהיה מנהיג ערבי שיקבל את קיומם הלאומי של יהודים באותו אופן שמנהיג אמריקני מקבל את קיומם הלאומי של המקסיקנים ושל הקנדים (ולהפך, למרות שארה"ב למשל נלחמה במקסיקו ב-1848 וגזלה ממנה בערך חצי מהקרקע שלה, ואין כאן שום רמיזה שישראל לקחה מילימטר אדמה אחד מהפלסטינים, גם כי אין דבר כזה פלסטינים, וגם כי על פי עקרונות המשפט הבינלאומי כל השטחים מדרום לליטני וממערב למסילה החיג'אזית הם ארץ ישראל, ביתו של העם היהודי, לא חלילה על פי התפיסה העצמית של היהודים אלא כאמור על פי החלטות המערכת הבינלאומית).

במלים אחרות, כל ההסכמים הללו, ואפשר לכנות אותם בשמות מפונפנים כאלו ואחרים, ולהנות מאירוח זוגי בסטוקהולם הנפלאה ועוד לחזור משם עם צ'ק נאה, הם הסדרים המבוססים על אינטרסים משותפים: בחריין וישויות-נפט הזויות דומות אחרות זקוקות לסיוע הבטחוני של ישראל מול האיום האיראני, וישראל זקוקה לשקט כדי להמשיך ולהתפתח (זה מה שיהודים יודעים לעשות, כאן שם ובכל מקום ותמיד: לחיות ולאהוב את החיים, תקלה איומה מנקודת מבט של האסלאם שונא החיים ושונא האדם).

אלו כמובן חדשות טובות: יש מוסלמים שלמרות שהם מוסלמים מצליחים להפעיל את השכל הישר ולהבין שהואיל ויש עליהם, כלומר על הנפט שלהם, איום מצידם של מוסלמים שמקפידים על עקרונות האסלאם (המסתכמים בשנאת האנושות: ע"ע מייקל קוק, מוחמד) , כדאי להם לשתף פעולה אפילו עם הכלבים הציוניים-יהודיים. 

עובדה: מצרים, ירדן, הסכמי אברהם. אפילו בקרב אזרחי ישראל יש לא מעט מוסלמים שמצליחים בכל בוקר להפעיל את השכל הישר, להתגבר על מסורתם המוסלמית, ולהיות בני אדם מועילים, יצרנים, חרוצים, ואפילו נחמדים.

החדשות הרעות הן שיש מספיק מוסלמים שמקפידים להיות מוסלמים לא משנה מה. מספיק מוסלמים? לא, יש המונים. וחדשות רעות לא פחות הן שיש למוסלמים המוקפדים הללו מאות מליוני תומכים ברחבי העולם, האידיוטים השימושיים הנזכרים, כמו הדגנרטית הנורווגית עם החיתול, שממשיכה להסביר לכל מי שרוצה לשמוע על "התחממות כדור הארץ", ובאותה נשימה מסבירה מדוע היא "בעד פלסטין". שהרי טימטום הוא בן דוד ישיר של השקר, ושני אלו בנים נאמנים של אמא צדקנות ושל אבא בורות.

זהו בערך.

אל תעשה כמוני: אל תבזבז זמן על שטויות. אין שום סיכוי להצליח להסביר את כל זה גם לא בגירסא מקוצרת עם אימוג'ים ותמונות של תינוקות ערופי ראש לאף אחד. בוודאי לא לתינוקת של האקלים או ללהקות הליצנים שמקיפות אותה ואת שכמותה. 

תעשה משהו מועיל: שתול עץ, שטוף כלים, עזור לשכנים עם הכלב, תעשה ספורט, סייד את הבית, בדוק אוויר בגלגלים, שלח לב בוואטסאפ לחבר, אל תשכח לדבר בטלפון עם ההורים או ממש לבקר אותם, תעשה תכניות לעתיד, קרא ספר, גם נטפליקס זה יופי, החיים קצרים.

10 תגובות:

  1. מרוב פחד, אני לא פותחת טלוויזיה. אך מחפשת לקרוא משהו שיסביר לי את המציאות הקשה. הגעתי לכאן לבלוג. אני רואה את התאריך.


    השבמחק
    תשובות
    1. אגלה לך סוד מועיל (לי בכל אופן): אני לא פותח טלוויזיה (במובן של לצפות ב"""חדשות""") כבר יותר מעשר שנים. על המציאות אני לומד מספרים, הרצאות ביוטיוב, התבוננות במציאות באופן ישיר, וכדומה. חדשות כלומר "חדשות" זה רעל צרוף. נקודה. לפני ה-7.10 ובוודאי אחריו. פה ושם מציץ בכותרת באיזה פורטל, YNET וכדומה, 20-25 שניות, וזהו. לבי לבי לאלו שיושבים שעות על גבי שעות על גבי שעות ומקשיבים לפטפטת האינסופית של האולפנים, מתמוגגים מהעוויות הפנים הדרמטיות של המגישים, מחכים להתגוששות הבאה בין איקס מ"הימין" שקיבל 14 שניות להציג את "עמדתו" לבין וואי מ"השמאל" שקיבל גם הוא 12 שניות להציג את "עמדתו" ונעבור לפרסומות. נבצר מבינתי.

      מחק
    2. אודה לך אם תוכל לכתוב כמה מילים אובייקטיביות (מתוך השקפה סובייקטיבית) האם באמת אין לנו ארץ אחרת? למדנו על זה, שרנו את זה. אך, אני מחפשת את הדרך לשם (כאן) מחדש. האם זו אמונה? או אמת לאמיתה? אני מבינה שלעולם נחייה על החרב, אבל איך חיים ? יש אמונה, יש תקווה, אני פועלת ומשתדלת לא לראות חדשות ולעשות מה שאני יכולה למען הזולת, אבל אני זקוקה למחשבה ראלית, הסבר מחדש, תורת לחימה, עשה ואל תעשה, סימני דרך. אני יודעת, היסטוריה זה לא מגדת עתידות. אבל מנוקדת השקפה המלומדת שלך, האם יש דרך ראלית לחשוב על החיים על החרב, והאם באמת אין לנו ארץ אחרת ?

      מחק
    3. יש, בוודאי יש ארץ אחרת. זו לא שאלה של היסטוריון, זו גם לא שאלה. יש הרבה מאד ארצות אחרות. אינני מתלוצץ או מתחכם, והכוונה פשוטו כמשמעו לכל ארץ שיש אפשרות להתיישב בה באופן חוקי, בכבוד ובאופן שיאפשר לקיים חיים: גרמניה? פורטוגל? יון? ארה"ב? ארגנטינה? רשימה חלקית מאד. העולם נהיה מקום בטוח בהרבה בדורות האחרונים, וזו עובדה ולא דעה. וחלקים גדלים והולכים של העולם הזה הופכים לסבירים יותר, כולל בארצות שבהן חלקים גדולים סובלים מבעיות קשות של בטחון ושגשוג: למשל אפשר למצוא חיים טובים במקסיקו-סיטי, למרות שאזורים שלמים של המדינה הענקית הזו נשלטים על ידי פושעים. בקיצור, במלה אחת: כן. יש לנו ארץ אחרת. ועכשיו נעבור לארצנו. אני לפחות לא רוצה לחיות במקום שהוא לא ביתי. וב'בית' הכוונה שלי היא לכל המעטפת: השפה, התרבות, החלומות, הזכרונות, הנופים, המעשים של קודמי (הורי ובני דורם ואלו שקדמו להם ואלו שקדמו להם וככה עד נגיד 1878, פתח תקווה, נקודת ההתחלה של בניין האומה שלנו). ולצערי הגדול, באמת, נגזר עלינו לחיות ולבנות ולאהוב וליצור תוך כדי התמודדות מתסכלת בלשון המעטה עם השילוב החולני הזה של פסבדו-ליברלים במערב ש"מתנגדים לכל סוג של אלימות" (כלומר גם של הנאצים וגם של הפרטיזנים, גם של הגסטאפו וגם של לוחמי גטו וארשה), ושל שונאי-חיים במזרח התיכון (וזה שורש שורש שורש האחים המוסלמים שהם המעטפת הרעיונית של כל האשפה דמוית האדם, ואני מתנצל בפני האשפה שכן כל אשפה יכולה לשמש למשהו, אבל אין לי דימוי לשוני אחר, ובכן זו המעטפת הרעיונית של כל האשפה דמוית האדם שמאכלסת את כל ארגוני שנאת-החיים על שמותיהם המוכרים יותר או פחות: חמאס, אש"ף, דעא"ש, חיזבאללה, נוחרה, נוכבה, נוסמה, כוסמק וכן הלאה). את שונאי-האדם אין לנו ברירה אלא לקבל כשכנים, ממש שכנים, וכן, מדובר בחלק משמעותי מערביי ישראל, אנא, בלי הטפות מוסר ובלי צדקנויות ודי לשקרים עצמיים מסוג אלו שפירנסו במשך דור שלם מכללה אחת קטנה לחינוך בדרום הגליל התחתון, מזרחית לעפולה. אבל את הטירלול הפסבדו-ליברלי עלינו לעקור מתוכנו, אם יש צורך, באמצעים משפטיים-חוקיים. כי די. כדי לחיות חיים של חופש, או לפחות להאבק על חיים כאלו, יש חובה לעמוד על קרקע מוסרי מוצק. כמו זה שניסח ברל כצנלסון באינספור מאמרים חדים, או כמו זה שניסח אלתרמן באינספור יצירות מופלאות. ארוכה הדרך. נתחיל בזה שנעיז לתת סטירת לחי, קודם כל מילולית ואם אין ברירה אז ממש עם גב כף היד, לכל מי שמדבר על סימטריה בסכסוך הזה. כי הסכסוך הזה מקורו אחד ואחד בלבד מראשיתו ועד סופו: הערבים והערבים בלבד. נקודה. כשאני כותב את הדברים הללו אני תמיד מזמין את הקרבן התורן להזמין ממני ספר שכתבתי בנושא תולדות הסכסוך. לספר קראתי 'הסכסוך הפלסטיני' כי זה מה שהוא, הסכסוך, תולדות התנגדותם של ערבים לעצם זכות קיומו של עם יהודי, קל וחומר זכותו לריבונות בארצו, ארץ ישראל, אפילו לא בחלק שלה, לא זה ששורטט ב1949 וגם לא זה שהוצע ב1947 וגם לא זה שצץ כרעיון הזוי ב1937. כל מי שאומר אחרת בור במקרה הטוב, נוכל (מהסוג שפסבדו-ליברלים מפיקים בקלות בכל שנייה) במקרה הסביר. אשמח לשלוח את הספר בPDF, 150 עמודים. לסיכום: לי, עם הדגש על לי, לי אין ארץ אחרת (לי ולעוד כמה מליונים כמובן). אבל יש, יש הרבה מאד ארצות טובות אחרות. כל טוב.

      מחק
  2. ספורט???? ומה בנטפליקס?

    השבמחק
    תשובות
    1. קרן, טוב לשמוע ממך...מה בנטפליקס... נו, אני הולך על בטוח, צפייה שנייה ושלישית בסטארטרק, יו בטר קול סול, ומדי פעם מעיז לשנות (ובדרך כלל קצת מתאכזב). וספורט, כן, בטח...

      מחק
  3. הסברים נהדרים. מהי התשובה להגדרה מי הם הפלסטינים?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא מאד משנה מה מוצאו ומקורו. החשוב הוא התנהלותו. מדובר בציבור בני אדם שככלל הם אויבים למדינת ישראל ולכל מה שהיא מייצגת. כולל כמובן אותם פלסטינים הנהנים מאזרחות ישראלית. כל עוד לא קמה תנועה פוליטית משמעותית בקרב הציבור הזה שמכירה בעם היהודי ובזכותו לריבונות בארץ ישראל, יש לנהוג בכל הציבור הזה בחשדנות שיטתית. את מרכיביו האלימים יש להשמיד, בין אם בעזה, בין אם בג'נין, בין אם באום אל פחם. את מרכיביו המבולבלים יש לחנך. זה בנפשנו.

      מחק