יום שני, 10 במאי 2021

תפיסת עולם שמאלית-שמאלית (אבל ציונית): מתוך מרדכי נאור, השבת השחורה, עמ' 158

 "תחילתה של 'ההגנה', בשמירת הישובים העבריים החלוצים מפני השוד והרצח [...] השלטון התורכי היה חסר אינטרס ורצון להגן על ישובינו מפני שוד ורצח, וכדרך שכל המפעל ההתיישבותי והציוני נישא על שכם העם היהודי לבדו, כך נטלו היהודים בידי עצמם את חובת ההכרה והכבוד להגן על עצמם בכוחות עצמם.
ההגנה העצמית בארץ ישראל, היא ילידת המציאות הארץ-ישראלית; אלמלא היא היו נעזבים הישובים החלוציים, אלמלא 'ההגנה' היה הטרור הערבי משתלט בארץ הזאת. בזכות 'ההגנה' נמשכת ההתיישבות, העבודה, התחבורה ולא שותק המפעל היהודי.  לא פירוק 'ההגנה' הוא תנאי לשקט ובטחון בארץ, אלא קיומה הוא התנאי לכך. 'ההגנה' העברית היא הערובה לעליה העברית, לבטחון הישוב ולזכויות העם היהודי בארץ ישראל. 'ההגנה' היא הערובה הראשית לשלום בארץ".

את הדברים האלו כתב ישראל גלילי ביוני 1947, בשם שותפיו ל'תנועת המרי', בתזכיר שהגישו לחברי ועדת אונסקו"פ שביקרו אז בארץ, כדי (שוב) ללמוד את 'בעיית ארץ ישראל' (שכפי שכתבתי לאחרונה ואשמח להמשיך להפיץ את הספר הצנוע המפרט זאת - הבעיה היא ערבית וערבית בלבד, עם כל חוסר הכבוד ללהב"ה ולמבעירים אחרים, שגם אם הם מיותרים מכל בחינה, לא הם הבעייה).

המאבק על ארץ ישראל נמשך. גם אני הייתי מאלו שחשבו פעם שזהו, המאבק הסתיים, כל שנותר הוא לצאת מהשטחים ולחיות כמו אחים ויהיה טוב יהיה טוב כן, לפעמים אני נשבר ופוזל לראות מה כתבו היום בהשארץ.

טעיתי. לא בושה להודות. המאבק נמשך ומה שכתב איש השמאל של השמאל ישראל גלילי (ממייסדי מפ"ם בינואר 1948), ממשיך להיות נכון: "ההגנה" - היום היא מוכרת בשם כללי יותר: הריבונות הישראלית - "היא הערובה הראשית לשלום בארץ".

שלום ממנו נהנים גם הלא-יהודים הערבים, וגם הלא-יהודים האנטישמים ברחוב שוקן ושלוחיהם בקאקאדמיה הישראלית.
גלילי תאר יפה את עובדות היסוד ב-143 השנים האחרונות, and counting

חג שמח (אגב, המיואשים מוזמנים להציץ בכותרות עיתונים בעשרים, שלושים, ארבעים, חמישים, ששים, שבעים, שמונים ומאה השנים האחרונות, ולהתנחם בעובדה שחג הרמאדאן של דת השלום הידועה, כמעט תמיד שימש עוד הזדמנות להסתה אנטי-יהודית).

כן, גם האתר הזה של הספרייה הלאומית, כמו כל הספרייה הלאומית, כמו כל הדשאים מסביבה, כמו כל השכונות מסביבה, כמו כל הכבישים המובילים אליה, כמו יתר הכבישים המובילים משכונות וערים וישובים אחרים אל הכבישים המובילים עליה, קיימים בזכות 'ההגנה' ועוד יותר מכך בזכות כל מה ש'ההגנה' נוצרה בשביל להגן עליו: הישוב היהודי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה