יום רביעי, 19 באוקטובר 2022

כי עוד נפשי דרור שואפת לא מכרתיה לעגל פז - או: מדוע צודקים הביביסטים כשהם מתארים את תופעת ה'רק לא ביבי' כמחלת נפש

 אכן, אני חולה נפש. או ליתר דיוק, כמו בעניין הטימטום, נפשי חולה. כלומר כשם שאני לא מטומטם אלא לעתים עושה דברים מטומטמים, כך אינני חולה נפש אלא לעתים נפשי חולה.


הביביסטים, בעיקר המוכשרים והרהוטים בעלי הפלטפורמות הפודקאסטים וערוצי השידור, מצביעים לאחרונה בלעג תדהמה מעושה וזעזוע משוך כתפיים על תופעת ה'רק לא ביבי' ובצר להם מכנים אותה 'מחלת נפש'.

הנה אאוטינג, ברייקינג אאוט ישירות מהארון. אכן כן. נפשי חולה ומייבבת לנוכח האפשרות הסבירה מאד שבעוד פחות מחודשיים שוב אאלץ לשמוע ולראות את האיש הנקלה הזה, הזחוח, המלא מעצמו ומחנופת שוטיו המעריצים, הגרועים שבהם הם אנשי המיקרופון למיניהם, מעונבים ומדופלמים מי יותר ומי פחות.

נפשי שלדרור שואפת, נפשי, נפש יהודי הומיה, שעוד לא איבדה את תקוות חזון הנביאים, ישנים וחדשים-ישנים, כאלו שבלסו שיקמים וכאלו שנולדו בבודפשט גדלו בוינה והבטיחו ועודדו שאין זו אגדה, נפשי זו מחוללת ומחולחלת חרדה מהאפשרות היותר מדי סבירה ששוב נאלץ לשמוע את קול הבס השרמנטי של האיש הנאלח הזה מסית יהודים בערבים, יהודים ביהודים, מעסיקים בעובדים, ארגונים בארגונים, אזרחים באזרחים, כל זה לקול צהלולי האינטלקטואלים המהוללים השוטים כל דבר שטות והסתה היוצאת מפיו.

נפשי חולה, וזה סימן טוב, כי כך דרכו של הגוף ודרכה של הנפש להתריע על נזק פגם תקלה וסכנה. כואב הראש? כנראה לא שתינו מספיק מים. כואב הלב? כנראה פגעו בנו פגיעה רעה.

פגע רע הופיע על במת חיינו הציבוריים כבר לפני ארבעים שנה כמעט, והנפש פגועה, חולה, מודאגת, כואבת.

ולא 'רק' על עצם נוכחותו של הפגע הרע הזה, אלא על העיוורון העמוק שנוצר סביבו. עיוורון של יהודים שנפשם דרור שואפת אך הם מכרוה לעגל הפז בדמותו של מי שהם מזהים כיורשם של דוד ושלמה גם יחד.

 וכשלעיוורון העממי הזה, שכולו געגועים לימי מלכות הבית, תוך התעלמות מביקורת נביאים ידועים, שכבר אז הבינו שמלך ללא גבולות פירושו עריצות, כשלעיוורון העממי מצטרפת הערצת שוטי נבואה מדופלמים ומפודקאסטים, נפשי הומה עלי, נפשי חולה.

או איך שאומרים את זה היום בקיצור, 'עליתם עלי'. עליתם עלי. אולי אני לא חולה נפש, אבל נפשי חולה כל עוד קיימת אפשרות סבירה מאד שהאיש הזה וכל מה שהוא מביא עמו, יחזור לבית ראש הממשלה.

4 תגובות:

  1. מה האופציות האחרות? אינן טובות יותר

    השבמחק
    תשובות
    1. כל המועמדים האחרים ללא יוצא מהכלל לא סבורים ואיש לא סובר לגביהם שהם גדולים מהחיים ושכמו אלוהים לית אתר פנוי מהם ואין עוד מלבדם ולכן כל מועמד אחר מעצם היותו מודע לאנושיותו עדיף על הפגע הרע הזה שמילא הוא משוכנע שאין גדול ממנו בשמים ובארץ גם מאות אלפי שוטים משוכנעים כך.

      מחק
  2. אחרי הפוסט שלך אני חושב שאני מבין עוד יותר את הרומן ״על העיוורון״. רק ששם יש סוף טוב. אני אופטימי. מקווה שמאחורי הפרגוד אנשים יבחרו בהגיון וביושר.

    השבמחק
    תשובות
    1. אמן. ואם לא, ''מגיע לנו''. ולכל דבר יש סוף. כך או כך יום בהיר מאד אחד נתעורר והפגערע יהפוך להיסטוריה

      מחק