יום רביעי, 30 במרץ 2022

שירות לקוחות101 - מה בין שלום עכשיו לבטחון עכשיו? כלום ושום דבר. שני צדדים של אותו מטבע שחוק שלא קונה שום דבר

 


מנטליות שירות הלקוחות לא פוסחת גם על ענייני בטחון. מקימי שלום עכשיו בוודאי יכולים להיות מרוצים מהעובדה שיש להם יורשים. מה בדיוק ההבדל בין 'בטחון עכשיו' ל'שלום עכשיו'? כלום ושום דבר. מדובר בשתי תביעות כמעט כתבתי ילדותיות אבל אז נזכרתי שילדים לא פעם חכמים מכפי שנוטים לחשוב, ולכן המלה הנכונה היא תלושות או חלולות.
שורשי חוסר הבטחון היחסי ממנו סובלים הישראלים ברגעים אלו (הנמשכים כבר יותר מ-140 שנה אבל למי יש כוח לקצת פרספקטיבה בכלל ובפרט כשיש כותרות וברייקינג ניוז וכל שאר מרכיבי הטקס) ידועים: התנגדותם של הערבים לנוכחות יהודית-ריבונית ולו במילימטר של 'אדמה ערבית' (שלצורך העניין חלק מסויים ממנה קיבל את השם 'פלסטין').
להתנגדות הזו יש שורשים עמוקים מאד באסלאם הקלאסי (ולא תעזור מלאכת כיבוסו והבחנה בינו לבין 'אסלאם רדיקלי'. אמנם מדובר בשני דברים מובחנים אבל הקשר ביניהם ידוע לכל מי שרוצה לדעת).
נשק? קל יותר להשיג היום מאשר קאנאביס רפואי. נגישות למוקדים ציבוריים בהם מסתובבים הרבה יהודים? קלי קלות. קוראים לזה 'רכב', אפשר לקנות, לגנוב או להשאיל. ויש גם תחבורה ציבורית הן כמוקד לביצוע פעולות בשם דת השלום והן כשירות יעיל שיסיע את השאהיד הבא למרכז עזריאלי.
אלו נתוני היסוד. מי שחושב שנסיגה לקו הירוק תשנה את העניין הזה, או מי שחושב שהזזת הקו הירוק כך שאום אל פחם תחזור סוף סוף למקומה הטבעי (ומי שקורא לשינוי גבול 'טרנספר' הוא במקרה הטוב אידיוט ובמקרה הסביר יותר שקרן מתועב כי הרי תכנית החלוקה היתה ועודנה בדיוק זה: שרטוט קוים בחול), הוא בדיוק כמו מי שחושב שהוראות פתיחה באש מרחיבות יותר או גיוס של 4000 שוטרים (ואני בעד הרחבת הוראות פתיחה באש וגיוס של 4000 שוטרים ואם יש צורך 14,000) יביאו למימוש תביעת שירות הלקוחות הנוכחית: תנו לנו בטחון עכשיו.
שואלים אותי מדי פעם מדוע אני לא עוקב אחר החדשות. התשובה די פשוטה. אני כן, רק שאני עושה את זה ברגרסיה על ציר הזמן. הציבור המודאג מקשיב לחדשות של לפני שעה, אני מקשיב לחדשות של לפני 140 שנה, ושל לפני 100 שנה, ושל לפני 80 ו70 ו60 ו50, ואלו, חברות וחברים, מנקודת מבט של ערבים רוצחים יהודים, בדיוק אבל בדיוק אותן חדשות.
מה השתנה ב-140 שנה? נו, לפני 140 שנה ישבו כאן 24,000 יהודים שהערבים כינו אותם 'ילדי המוות' כלומר 'ילדי כאפות'. היום יש 7 מליון יהודים, מצויידים בכל מיני כלים ההופכים את רצח היהודים למשימה יותר מסובכת אבל לא בלתי אפשרית והיא תמיד תהיה לא בלתי אפשרית כלומר אפשרית.
מי שרוצה לשאוב סיפוק מהטחת האשמות בראש הממשלה התורן שהדברים מתרחשים 'במשמרת שלו', שילך על זה. מי אני שיגיד מלה אחת נגד תחביבים כאלו ואחרים. מן הצד השני אמנם אי אפשר כלומר אפשר אבל אני בוחר שכן להזכיר את פריצתו המהוללת של המלך הידוע מקיסריה לאולפן ובאמתחתו ספר בו הוא הסביר - בעצם לא, היה זה אוסף של מאמרים של אחרים - אבל מיסטר ניתאי ידע ויודע שאנשים, בוודאי אלו שבוחרים בו לא משנה מה, מסתפקים ויסתפקו בכותרת (על רקע תמונה ממעלות): 'הטרור - איך יוכל המערב לנצח', כלומר 'חיסול טרור עכשיו', עוד בן דוד של 'שלום עכשיו' ו'משיח עכשיו' ותנו לצהל לכסח עכשיו' וכן הלאה וכן הלאה עכשויזם חלול ומשמים.
כן, פיסקה מעט מסובכת. הנה הטיעון בקיצור: מי שרוצה להאשים את בנט ואת הממשלה על הרפיסות בלה בלה, שיהנה. מי שרוצה להזכיר למעריצי נתנביבי את העובדה שגם 'במשמרת שלו' לא היה 'בטחון עכשיו', שילך על זה.
משחקי ההאשמות ההדדיות הללו המתבססים על הנחת יסוד לפיה 'אילו היה זה וזה ראש ממשלה בלה בלה לא היה טרור בלה בלה' משעממים למדי.
מה אני מציע. כרגיל. שום דבר חדש. שום דבר שלא עשו ציונים כמוני ב-140 השנים האחרונות. לחיות, לבנות, ליצור.
ולפני שהאידיוט התורן קורא לי בשמות כמו 'סססמולן מעופף' או חוכמה אחרת תוצרת חרושת האשפה המיוצרת כאן באופן בלתי מפוקח לחלוטין, אומר את הברור מאליו, וגם את זה לא המצאתי, המציאו אנשי ניל"י ובר גיורא והשומר וההגנה והפלמ"ח וגם הפורשים למיניהם הגם שהם פיקששו את הדבר החשוב ביותר בענייני ציונות: קבלת הכרעת הרוב מבלי לשבור את כללי המשחק כשלא מתאים (תשאלו את ז'בו ואת בבו והם יסבירו לכם מה זה לשבור כללי משחק כשלא מתאים), ואחרי זה צה"ל ושב"כ ומוסד ומשטרה וכן הלאה 'כוחות הבטחון': לשמור על הקיים, לשמור על הנוצר, ושמירה כוללת כמובן גם את מה שלמדנו בחוג כדורסל - 'ההגנה הכי טובה היא התקפה'.
אבל כשם שלא יהיה 'שלום עכשיו' - בוודאי שלא בתנאים של כנופיית השוטים הזו - כך גם לא יהיה 'בטחון עכשיו' כי מה לעשות וחוק המספרים הגדולים מכתיב את התחזית הבאה: גם אם עשירית האחוז משני מליון ערבים ישראלים מקשיבים להסתה של אחמד טיבי, אימן עודה, חד"ש וכמובן כל האימאמים למיניהם שממשיכים לחלום על ימי הזוהר של מוחמד, הרי שמדובר בכ-2000 אנשים (ואין ברירה אלא לכנותם אנשים כי מבחינה טכנית הם בוודאי אנשים).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה