יום שלישי, 22 באוגוסט 2023

"האם יש סיבות מיוחדות להתגברות גל הטרור" - שאלה ששאל מגיש חדשות הבוקר ברשת ב' את אורחו, המומחה לא יודע מה שמו

 כי אני כבר כמה שנים מקפיד לא להאזין לרדיו בכלל ולמה שמכונה אצלנו, ולא רק אצלנו, בשם "חדשות", בפרט.

אז איך אני יודע "מה קורה"? מילא מדובר במושג יחסי, אבל אם הכוונה למה שנקרא "חדשות", אין צורך להקשיב בקפדנות, כי מתקיים בהן הפסוק 'לית אתר פנוי מיניה', וגם 'בהולכך בדרך ובשוכבך ובקומך', כלומר גם בלי להתאמץ "החדשות" מגיעות אליך.

ואת השאלה שבכותרת שמעתי בדרכי לתחנת הרכבת, דרך אותה עשיתי במטרונית החיפאית, אותה נוהג ישראלי שכיח שמחובר ל"חדשות", והנה התשובה שלי לשאלתו "החדשה" של מגיש "חדשות" הבוקר ברשת ב'. את מי הוא ראיין? לא שמעתי. זה חשוב? לא בטוח, שלא לומר בטוח שלא.

אז הנה התשובה מנקודת מבט של מי שפחות שומע "חדשות" ויותר קורא ספרים שבנויים מצידם על מה שפעם היה "חדשות" ועם הזמן הפך לסתם היסטוריה.

כשיהודים - בעיקר עד המאה ה-19 - נחשבו ל"בני מוות" (בערבית זה נשמע יותר מפחיד ואמין), הטרור הערבי היכה בהם כי הם היו בדיוק זה, בני מוות.

כשמסוף המאה ה-19, בזכות איכרים נחושים כמו שטמפפר-בא-וגוטמן-בא וזרח באאארנט, יהודים, לפחות כמה מהם, החלו להגן על עצמם, הטרור הערבי היכה בהם כי הם הגנו על עצמם.

כשבימי העלייה השנייה הגיעו יהודים שאמרו שכל מה שיש לעשות כדי לבטל את האלימות זה להושיט יד של שכנות טובה, הטרור הערבי היכה גם בהם, תישאלו את אהרון דוד גורדון, יהודי רודף שלום שלא עזר לו שהוא היה רודף שלום וגם אדם בן 50+.

כשבימי המנדט יהודים אספו נשק והתארגנו להגנה, הטרור הערבי היכה בהם כי הם אספו נשק והתארגנו להגנה.

הטרור הערבי היכה בהם גם כשהם סתם רצו לעמוד בסמטה הדלוחה לפני הכותל המערבי, ולמרות הפרעות שיטתיות מכל הסוגים - רעש, חירבונים ונדידות חמורים - להתפלל לאלוהיהם.

הטרור הערבי היכה ביהודים כשהם הקימו ישובים והזרימו מים בצינורות שנמתחו בין הישובים, והערבים כמובן הקפידו בין לבין לעשות שימוש במים שהיהודים הביאו.

וכשיהודים שמחו על ההחלטה להביא סוף לסכסוך הטרור הערבי היכה בהם כי היהודים שמחו.

וכשיהודים שוב מתחו צינור של מים, הפעם ממש גדול, כזה שאפילו ג'יפ יכול היה לנסוע בתוכו (ידוע בציבור כ'מוביל הארצי') הטרור הערבי היכה בהם כי הם פתרו בעייה תשתיתית חשובה: מים זורמים בשפע באזורי מדבר (ידועים בציבור בערבית כ'כולו מכתוב').

והטרור הערבי היכה ביהודים אחרי שהם שיחררו שטחי מולדת\הרחיבו את מרחב ההגנה הקרקעי שלהם\איך שלא תרצו לקרוא לתוצאות 1967.

והוא היכה כשיהודים חיברו את ירושלים כי הם חיברו את ירושלים.

והוא היכה כשיהודים עלו להר הבית או נמנעו מלעלות להר הבית.

והוא היכה כשהיה תהליך מדיני וכשלא היה תהליך מדיני.

והטרור הערבי מכה כשיש שגשוג כלכלי בזכות הרגיעה.

והוא מכה כשיש מיתון כלכלי בגלל הטרור שהיכה בגלל הרגיעה.

והוא מכה כשיש השכלה וכשאין השכלה.

אז הנה התשובה על השאלה "האם יש סיבות מיוחדות להתגברות גל הטרור".

אלו "החדשות". ונעבור לתחזית: בקיץ יהיה חם, ובחורף ירד גשם. ובהרים הגבוהים שלג, ובמקומות הנמוכים צפויה קרה.

ונעבור לפרסומות. העם החליט קפה עלית, וקוקה קולה הוא טעם החיים.

2 תגובות:

  1. אהבתי את שכתבת. מזדהה לחלוטין עם הדברים: הטרור הוא פשוט טרור טהור שאינו זקוק לשום תירוץ כדי להרוג ולזרוע רוע. אלא שאנחנו הורגים את עצמנו לדעת במידע המוזרם 24/7 מהתקשורת שמחפשת סיבות לעלות לשידור ו"לדפוק" שעות עבודה לקבלת משכורות מנופחות. ניסיון להסביר ולפרש רק מגביר את החרדה בקרב הצופים - עם החרדה אנחנו. ואני כבר מתגעגעת לימים שבהם רק חיכינו לראות את סלאח שבאתי או טוביה החולב בשבתות, כשחדשות היו פעם ביום....

    השבמחק