יום שלישי, 12 במרץ 2024

עונה 4 ואחרונה לפודקאסט שלי, 'היסטוריה עכשיו', עולה כרגע לאוויר, בספוטיפיי: כמה פרקים נבחרים בתולדות מדינת ישראל מ-1949 עד שלשום בערב

 וזהו תיאורו של פרק 8, העוסק במלחמת ששת הימים:


עוד לפני עיון בתגובות - קרובות ורחוקות - לששת הימים, כדאי לזכור את הויכוח שהמשיך להתקיים בין האסכולות המדיניות-בטחוניות גם ערב המלחמה וגם במהלכה.
משה דיין למשל, שחטף את תפקיד שר הבטחון על יסוד קואליציה משעשעת בין עיתון הארץ לצבא המצרי, הציע למתיישבי הצפון לסגת עשרה ק"מ מערבה ולעבד את השדות עם טנקים במקום עם טרקטורים.
נשמע מוכר? יכול להיות. בכל אופן מדובר ביוני 1967, ולא בפברואר 2024
.

ולהלן תיאורו של פרק 11, שכותרתו: "כיצד קיבל אריסון במתנה את בנק הפועלים"


ועל חשבון מי (על חשבוננו, אלא מה), ובאיזו דרך (מ.י.נכסים - תאגיד סודי ואפל, בעצם לא, זה בסך הכל 'מדינת ישראל - נכסים', תאגיד שהלאים, כן, הלאים, בתקופת ממשלת ימין-כלכלי-מלא-מלא שהיא כידוע בעד כלכלה נכונה שהיא כידוע כוחות השוק וכוחות השוק בלבד ולא שיש או יתכן דבר כזה אבל מילא, בכל אופן, ממשלת ימין מלא-מלא הלאימה, כן, הלאימה, את הבנקים בישראל ואחר כך עשתה שימוש בנכסיו של האחד, זה שהקים הרצל כדי לסייע ליהודים להתיישב בארץ, ולא כדי שהמתיישבים היהודים בארץ יעבדו בשביל כמה פרזיטים שבמקרה יושבים בבורד של הבנק, כדי לאפשר לאריסון לקבל את השני). מסובך? לא יותר מהמציאות עצמה.

קישור לפרק הראשון של העונה הרביעית, ומשם מתגלגלים הלאה:

https://podcasters.spotify.com/pod/show/udi-manor/episodes/41---1949-e2gv4ei

2 תגובות: